English version available below.
Sáng ngày 10 tháng 11 năm 2025, Khoa Tiếng Anh, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội (HNUE), cùng PGS. TS. Hoàng Hải Hà, đã đón tiếp TS. Eisuke Saito, giảng viên cao cấp, Khoa Khoa học Giáo dục, Đại học Monash (Úc), trong buổi hội thảo nghiên cứu cùng giảng viên các khoa Tiếng Anh, Lịch sử, Tâm lý, và Giáo dục Đặc biệt.

Ảnh: Giảng viên HNUE tặng hoa lưu niệm cho TS. Eisuke Saito
Trong phần trao đổi, TS. Saito nhấn mạnh tầm quan trọng của tư duy phản biện ở bậc sau đại học và khuyến khích người tham dự tiếp cận nghiên cứu theo điểm nhìn mới, ví dụ về mảng giáo dục số từ góc nhìn xã hội học, dựa trên các nghiên cứu của Giáo sư Neil Selwyn (Đại học Monash). Ông chia sẻ rằng bối cảnh hạn chế nguồn lực tại Việt Nam có thể mang lại nhiều góc nhìn giá trị cho học giới quốc tế, đồng thời khẳng định ý nghĩa của những nghiên cứu quy mô nhỏ nhưng có chiều sâu, tập trung vào thực tiễn lớp học và trải nghiệm cá nhân.

Ảnh: TS Saito chia sẻ về khung lý thuyết nghiên cứu.
Trong phần sau của buổi làm việc, TS. Saito đã góp ý chi tiết cho ý tưởng và bản thảo nghiên cứu của giảng viên HNUE, giúp định hướng rõ hơn về trọng tâm, khung lý thuyết và cách mỗi nghiên cứu có thể góp phần nâng cao chất lượng dạy và học.

Ảnh: TS Saito trao đổi cùng các giảng viên.
Hội thảo thể hiện cam kết của Khoa Tiếng Anh trong việc phát triển năng lực nghiên cứu, tăng cường hợp tác quốc tế và xây dựng cộng đồng học thuật phản biện tại HNUE.

Ảnh: TS Eisuke Saito cùng PGS. TS. Hoàng Hải Hà và giảng viên các khoa Tiếng Anh, Lịch sử, Tâm lý, và Giáo dục Đặc biệt.
Workshop with Dr. Eisuke Saito from Monash University
On the morning of 10 November 2025, the Faculty of English, Hanoi National University of Education (HNUE), with Associate Professor Hoang Hai Ha, welcomed Dr. Eisuke Saito, Senior Lecturer at the Faculty of Education, Monash University, for a research workshop with lecturers from the Faculties of English, History, Psychology, and Special Education.

Picture: HNUE lecturers present a souvenir bouquet to Dr. Eisuke Saito.
During the discussion, Dr. Saito emphasised the importance of critical thinking at the postgraduate level and encouraged participants to approach research from new perspectives, such as viewing digital education through a sociological lens, drawing on the work of Professor Neil Selwyn (Monash University). He noted that low-resource contexts like Vietnam can offer valuable insights to the global academic community and underscored the value of small but in-depth studies focusing on classroom practice and individual experience.

Picture: Dr. Saito sharing insights on research frameworks.
In the later part of the session, Dr. Saito provided detailed feedback on HNUE lecturers’ research ideas and manuscripts, helping refine their research focus, strengthen theoretical frameworks, and clarify how each study can contribute to enhancing teaching and learning.
Picture: Dr. Saito in discussion with HNUE lecturers.
The seminar reflected the Faculty of English’s commitment to developing research capacity, fostering international collaboration, and cultivating a reflective academic community at HNUE.
Picture: Dr. Eisuke Saito with Assoc. Prof. Hoang Hai Ha and lecturers from the Faculties of English, History, Psychology, and Special Education.